Regulamentul Intern – Când este obligatoriu și ce trebuie să conțină?
Regulamentul intern este un document necesar, realizat de către angajator, care definește și reglementează reguli de funcționare într-o companie, ajutând la gestionarea relațiilor de muncă.
Dar când este acesta obligatoriu și ce trebuie să conțină?
Când este obligatoriu regulamentul intern?
Regulamentul intern este obligatoriu la nivelul fiecărui angajator, indiferent de numărul de angajați. Angajatorul trebuie să întocmească acest document, să îl aducă la cunoștință fiecărui angajat și să îl afișeze în locuri de acces pentru aceștia.
Sancțiuni pentru lipsa regulamentului intern
Angajatorii care nu dispun de un regulament intern, riscă sancțiuni legale, precum amenzi, deoarece lipsa unui astfel de document este considerată o încălcare legală în ceea ce privește protecția angajaților și organizarea eficientă a muncii.
Ce trebuie să conțină regulamentul Intern?
În ceea ce privește conținutul acestui document, în art. 241 identificăm câteva aspecte obligatorii:
- Reguli privind protecția, igiena și securitatea în muncă în cadrul unității
- Reguli privind respectarea principiului nediscriminării și al înlăturării oricărei forme de încălcare a demnității
- Drepturile și obligațiile angajatorului și ale salariaților
- Procedura de soluționare pe care amiabilă a conflictelor individuale de muncă, a cererilor sau a reclamațiilor individuale ale salariaților
- Reguli concrete privind disciplina muncii în unitate
- Abaterile disciplinare și sancțiunile aplicabile
- Reguli referitoare la procedura disciplinară
- Modalitățile de aplicare a altor dispoziții legale sau contractuale specifice
- Criteriile și procedurile de evaluare profesională a salariaților
- Reguli referitoare la preaviz
- Informații cu privire la politica generală de formare a salariaților, dacă este cazul.
Pe lângă aceste prevederi obligatorii, angajatorii sunt liberi să completeze regulamentul intern cu orice reglementări care susțin funcționarea corectă și eficientă a colectivului de muncă.
Regulamentul intern nu reprezintă doar o obligație legală, ci ne ajută și la buna desfășurare a activităților de muncă, diminuând astfel neînțelegerile și construind un mediu de lucru eficient și armonios.
Echipa TARGET HR ✨
Ne găsiți și pe alte platforme sociale ⬇️
Site Web – www.targethr.ro
LinkedIN – https://www.linkedin.com/company/target-human-resources/mycompany/
Facebook – https://www.facebook.com/profile.php?id=100087267435465&locale=ro_RO
https://www.instagram.com/target_hr_ro?utm_source=ig_web_button_share_sheet&igsh=ZD
NlZDc0MzIxNw
TikTok – https://www.tiktok.com/@targethr?is_from_webapp=1&sender_device=pc