
Bun venit la o nouă ediție a articolului nostru! 😁
În ediția de astăzi discutăm despre Ce anume face o echipă să funcționeze?
O echipă funcțională aduce valoare atât angajaților, cât și companiei. De aceea, managerul sau coordonatorul unei echipe are un rol important în organizație: acela de a alege membrii echipei, astfel încât, împreună, să devină creatori de context, de soluții pentru companie, nu doar pentru un proiect în sine. O echipă în care membrii se completează, poate trece mai ușor peste diferențele de opinie.
Ce anume face ca o echipă să funcționeze: 🤔
- Felul în care se lucrează
- Structura echipei
- Resurse sau alți factori
- Variabilele procesului
Felul în care se lucrează 🔍
Echipa lucrează cel mai bine atunci când angajații au libertate și autonomie, când au ocazia să își folosească aptitudinile și talentele și când realizează un proces întreg. Atunci când observă rezultatul muncii lor, stimulează motivația, crește eficiența și face ca munca să fie mai interesantă.
Structura echipei 🧩
Dimensiunea, flexibilitatea și preferințele de lucru influențează în mod direct eficiența echipei. Echipele care sunt formate din membrii care aduc perspective distincte este o echipă eficientă.
O astfel de echipă ar trebui să fie compusă din:
- Persoane cu experiență tehnică
- Persoane care pot identifica problemele și să ia decizii pentru a le rezolva
- Persoane care știu să asculte și pot ține sub control conflictele
Dacă vrei o echipă care să funcționeze la potențialul maxim, îți recomand să ai aceste 3 tipuri.
Echipele cele mai eficiente nu sunt nici foarte mici – lipsește diversitatea de opinii, iar dacă sunt foarte mari, este recomandată împărțirea grupului în mai multe echipe.
Resursele sau alți factori – Aici sunt importante următoarele:
- Informațiile să fie trimise la timp
- Să existe grafice de lucru
- Să aibă echipamentul necesar
- Încurajările să nu lipsească
- Asistență administrativă
- Metode de rezolvare a conflictelor
Variabilele procesului 📈
Procesul de lucru eficient implică:
- Devotamentul membrilor în atingerea unui scop comun
- Stabilirea obiectivelor concrete pentru echipă
- Menținerea conflictelor sub control
Echipele de succes au un scop comun, de aceea alocă timp și energie discuțiilor, formulării și aprobării scopului comun. Acestea vor fi permanent preocupate de obținerea rezultatelor.
Conflictele într-o echipă nu sunt neapărat ceva rău. Dacă sunt gestionate corect, pot contribui la creșterea eficacității echipei – atunci când stimulează discuția, promovează evaluarea critică a problemei și duc la adoptarea unor decizii mai bune la nivel de echipă.
Deși echipele sunt importante în atingerea obiectivelor unei companii, nu oricine este menit să lucreze în echipă. Sunt oameni care se dovedesc a fi nepotriviți pentru munca în echipă și pot fi foarte buni pentru munca individuală și trebuie poziționați corespunzător.
Depinde și de cultura organizației, însă cu siguranță problemele conducerii sunt mult mai mici atunci când angajații au aceleași valori de grup.
De aceea, capacitatea de a lucra în echipă constituie pentru multe companii o cerință de bază in procesul de angajare.
Cu recunoștință,
Echipa TARGET HR ✨
Ne găsiți și pe alte platforme sociale ⬇️
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/target-human-resources/
Facebook: https://www.facebook.com/profile.php?id=100087267435465&locale=ro_RO
Grup Facebook „Cariera Ta”: https://www.facebook.com/groups/2310778509201763?locale=ro_RO
Instagram: https://www.instagram.com/target_hr_ro?utm_source=ig_web_button_share_sheet&igsh=ZDNlZDc
TikTok: https://www.tiktok.com/@targethr?is_from_webapp=1&sender_device=pc
YouTube: https://www.youtube.com/@targethr7315