Motivarea angajaților la locul de muncă

Bine ai revenit, dragă cititor!

Să ghicesc.. curiozitatea te-a adus aici, nu-i așa?

Subiectul de azi este legat de motivarea angajaților la locul de muncă, factor care poate determina succesul organizațional, căci resursa umană dintr-o companie este cea mai importantă.

 

Motivația poate fi de 2 tipuri:

  • Motivația intrinsecă este condusă de emoții interne precum fericirea, mândria sau satisfacția. Când suntem motivați intrinsec, facem acțiuni pentru că ne oferă sentimente pozitive, cum ar fi finalizarea unui proiect sau dorința personală de a învăța lucruri noi constant.
  • Motivația extrinsecă este condusă de factori din mediul extern, cum ar fi câștigarea unei recompense. Planurile de îmbunătățire a performanței, bonusurile și premiile sunt toate surse de motivație extrinsecă.

 

Motivarea angajaților la locul de muncă începe încă din procesul de onboarding, mai exact momentul în care angajatul pășește pentru prima dată în companie. În această etapă i se prezintă cum este compania, colegii din celelalte departamente și prima zi, respectiv primele 2-3 săptămâni la job vor presupune un training astfel încât învățăcelul să aibă parte de suport constant atunci când are nedumeriri legate de task-urile poziției pentru care a aplicat.

Un prim pas ce trebuie avut în vedere este recunoașterea nevoilor angajaților la locul de muncă, conform piramidei lui Maslow astfel încât să putem afla ce le lipsește acestora.

Un alt pas prin care putem afla care sunt nevoile angajaților este prin aplicarea unor chestionare (anonime) legate de satisfacția la locul de muncă, iar câteva întrebări ar putea fi legate de sistemul de salarizare, relația profesională cu superiorul și colegii, volumul de muncă, recunoașterea meritelor depuse pentru a atinge obiectivele companiei plus multe altele.

Mai departe ar trebui avute în vedere oportunitățile de dezvoltare profesională și de avansare în carieră, deoarece a avansa în carieră aduce cu sine o satisfacție mare și mulți angajați doresc să afle de la început care sunt oportunitățile de dezvoltare în cadrul unei firme încă de la interviul de angajare. Acest lucru poate fi înțeles prin acordarea de cursuri plătite, oferirea feedback-ului pe care să îl poată pune în aplicare sau să se creeze un post special pentru el/ea.

 Teambuilding-ul mai este una din cele mai eficiente metode de motivare non-financiară a angajaţilor. Beneficiile sunt atât ale angajaţilor, cât şi ale companiei, deoarece aceasta îşi va forma, astfel, o echipă care îşi cunoaşte valorile, potenţialul şi care e capabilă să ducă la bun sfârşit o sarcină dată. În cadrul unui team building pot fi efectuate activităţi care includ jocuri în echipă, cu ajutorul cărora se pot găsi punctele forte ale fiecărui membru al echipei, ajutându-l să se integreze, să îşi descopere punctele comune cu ceilalţi colegi, influenţând în mod pozitiv moralul echipei.

 

Toate acestea fiind spuse, acum putem ști cum să ne simțim mai motivați la locul de muncă și ce ar trebui angajatorii să implementeze sau să adauge, astfel încât angajații să se simtă bine la job.

Dorim să îți mulțumim că ai împărțit cu noi timpul tău pentru a citi acest articol, care sperăm să îți fie cu folos.

 

Cu recunoștință,

Echipa Target HR

 

Ne găsiți și pe alte platforme sociale ⬇️

Site Web – http://www.targethr.ro

LinkedIN – https://www.linkedin.com/company/target-human-resources/mycompany/

Facebook – https://www.facebook.com/profile.php?id=100087267435465&locale=ro_RO

Instagram – https://www.instagram.com/target_hr_ro?utm_source=ig_web_button_share_sheet&igsh=ZDNlZDc0MzIxNw

TikTok – https://www.tiktok.com/@targethr?is_from_webapp=1&sender_device=pc

 

Facebook
LinkedIn
Instagram
Tiktok