Bun venit la o nouă ediție a articolului nostru! 😁
În ediția de astăzi discutăm despre cum întocmim un CV bine structurat, în așa fel încât să atragă atenția într-un mod plăcut și să ușureze obținerea job-ului dorit. ✅
Ce este un CV? 🤔
CV-ul (Curriculum Vitae) este un document formal care vine atât în ajutorul angajaților cât și al angajatorilor, pentru a-și face o imagine completă asupra experienței profesionale, educației, competențelor și abilităților, în ceea ce privește potențialii candidați.
Ce trebuie să includă un CV? 🤔
Pentru că scopul CV-ului este de a obține un interviu cu potențialul angajator, este important ca acesta să fie ordonat, să fie frumos așezat în pagină, să nu conțină greșeli gramaticale și includă anumite elemente esențiale, și anume:
- Date personale – Este nevoie ca CV-ul să conțină datele tale personale precum: numele complet, numărul de telefon, adresa exactă, email-ul și data nașterii.
- Descriere personală – Adaugă o descriere succintă, în așa fel încât angajatorul să aibă o imagine a obiectivelor tale profesionale, dar să cuprindă și anumite abilități personale care te recomandă pentru job-ul dorit. De exemplu, poți menționa că ești o persoană organizată, proactivă, atentă la detalii, care lucrează foarte bine în echipă și își asumă responsabilitatea pentru rezultatele obținute.
- Experiență profesională – Este important să oferi detalii atât despre pozițiile anterioare de muncă pe care le-ai ocupat și compania în care ai activat, cât și despre perioadele de angajare. De asemenea, prezintă cu liniuțe responsabilitățile importante pe care le-ai avut în cadrul locurilor de muncă anterioare și care ar putea fi de interes pentru compania la care vrei să aplici.
Dacă ești la început de carieră și nu ai experiență profesională, poți prezenta câteva realizări relevante, de exemplu: practică de specialitate, anumite activități de voluntariat, premii obținute sau proiecte importante.
- Educație – Prezintă informații despre instituțiile de învățământ pe care le-ai urmat și perioada aferentă. Aici poți evidenția anumite atestate sau calificări obținute în cadrul acestora.
- Abilități generale – Adaugă câteva abilități generale care sunt relevante pentru job-ul dorit. Pot fi abilități tehnice, lingvistice, de comunicare, lucru în echipă etc. care sunt potrivite profilului tău.
- Hobby-uri – Poate că nu consideri că este important pentru un viitor angajator să știe ce hobby-uri ai, însă eu îți recomand să treci în CV pasiunile tale, deoarece acestea pot spune multe despre tine ca persoană și pot aduce o contribuție valoroasă în cadrul companiei. De exemplu, dacă îți place să scrii, această pasiune te-ar putea recomanda pentru redactarea newsletter-ului săptămânal sau dacă îți place să te implici în activități de voluntariat în timpul liber, acest lucru evidențiază că ai abilități de leadership, empatie și dorința de a contribui la binele comunității. Prin urmare, include hobby-uri care reflectă creativitatea, abilitățile sau interesele tale relevante pentru job-ul dorit.
Importanța CV-ului și dimensiunea acestuia⬇️
CV-ul este un pas esențial care te aduce mai aproape de job-ul dorit. Deși nu pare foarte greu de realizat, acesta trebuie tratat cu seriozitate, fiind prima impresie pe care o lași unui angajator. Este esențial să îți iei timp și să realizezi corect CV-ul, cu informații relevante, clare și specifice rolului dorit.
De asemenea, este foarte important ca CV-ul să fie ușor de urmărit, de aceea realizează-l cu mare atenție, astfel încât să fie plăcut vizual, concis și aerisit. Dimensiunea acestuia nu trebuie să fie foarte mare, este suficient dacă are 1, 2 pagini și să fie clar structurat și să conțină doar informații relevante. Uneori, poate depăși 2 pagini, dar doar în cazul persoanelor cu o experiență profesională extinsă și relevantă; totuși, îți recomand să nu depășească 3 pagini.
Un CV bine redactat este de mare ajutor pentru a ieși în evidență în fața angajatorilor și este relevant pentru obținerea unui interviu. Asigură-te că acesta este realizat într-o formă structurată și profesională, și că oferă o imagine relevantă a experiențelor și abilităților tale.
Și nu în ultimul rând, poți întocmi și o Scrisoare de Intenție, atunci când dorești să transmiți motivația ta pentru postul respectiv și să evidențiezi de ce ești candidatul potrivit pentru acea poziție.
Îți promit că dacă vei îndeplini cerințele de mai sus, vei ajunge să atragi atenția angajatorilor și să îți crești șansele de a obține jobul dorit.
Cu recunoștință,
Echipa TARGET HR ✨