Conflictele într-o organizație

Bun venit la o nouă ediție a articolului nostru! 😁

În ediția de astăzi discutăm despre un subiect delicat, și anume despre conflictele într-o organizație: de ce apar și cum le rezolvăm, în așa fel încât să existe o cooperare mai bună în cadrul organizației.✅

 

Principalele cauze ale conflictelor într-o organizație⬇️

Conflictele în organizații apar inevitabil, având în vederea diversitatea oamenilor care au  experiențe, valori și opinii diferite, ceea ce poate duce la mici neînțelegeri.

  • Diferențele de valori și perspective
  • Fiecare angajat provine din medii culturale, sociale sau educaționale diferite, astfel formându-și anumite valori și percepții care nu coincid cu cele ale colegilor. Deși acestea trebuie acceptate, uneori se poate ajunge la conflicte, dacă ele afectează în mod direct alte persoane. De exemplu, se poate aplica atunci când vine vorba de lucrul în echipă, unde un angajat își dorește să colaboreze cu un coleg, iar acesta din urmă dorește să facă totul de unul singur și nu acceptă alte păreri.
  • Prejudecăți personale
  • Judecățile preconcepute despre colectivul de muncă, care sunt bazate pe stereotipuri (gen, vârstă, religie sau etnie) pot genera o atmosferă negativă, ceea ce poate duce la conflicte între colegi.
  • Favoruri la locul de muncă
  • O altă cauză majoră care poate produce neînțelegeri la locul de muncă, este legată de faptul că șefii ierarhici pot favoriza anumiți angajați prin diferite acțiuni, precum promovarea în funcție, mărirea salariului sau distribuirea sarcinilor importante, iar ceilalți colegi adună frustrări și automat se formează tensiuni la locul de muncă.
  • Stil personal direct sau diplomat
  • Stilul personal al fiecărei persoane poate influența modul în care colectivul de muncă o percepe. De exemplu, dacă un coleg critică performanțele sau acțiunile altui coleg, acesta poate fi perceput răutăcios, ceea ce poate genera tensiuni.

 

Cum putem rezolva conflictele dintr-o organizație? 🤔

  • Promovarea comunicării deschise
  • Una dintre modalitățile prin care conflictele organizaționale ar putea fi diminuate, este promovarea comunicării deschise de către manageri, în ceea ce îi privește pe angajați. De exemplu, ar fi util să existe o întâlnire alocată pentru discutarea opiniilor în ceea ce privește proiectele curente.
  • Crearea unui mediu incluziv
  • Șefii ierarhici au responsabilitatea de a implementa reguli și politici despre diversitate și incluziune, astfel încât să nu existe conflicte în ceea ce privește diferențele culturale, sociale sau educaționale.
  • Prevenirea favorizării
  • Pentru a preveni anumite favorizări a unor colegi, de către manageri, trebuie implementate anumite reguli și sancțiuni pentru astfel de comportament. În acest fel, conflictele cauzate de favorizare și discriminare, se vor diminua.
  • Feedback constant
  • Oferirea unui feedback constant și echilibrat, poate ajuta angajații să nu adune frustrări. Acesta metodă le poate oferi sprijin acestora, astfel încât să îmbunătățească modul de lucru, fără a le critica într-un mod negativ activitățile.

 

Conflictele apar inevitabil în organizații, de cele mai multe ori, din cauza diferențelor dintre persoane, însă pentru a le preveni, trebuie gestionate în mod eficient. Prin anumite modalități precum, comunicarea deschisă, crearea unui mediu de lucru armonios și respect reciproc între membrii organizației, nu numai că se creează un mediu de lucru sănătos pentru angajați, dar ajută și la creșterea productivității și performanțelor organizaționale.

În articolul următor, vom explora în detaliu cele mai eficiente modalități de a gestiona conflictele la locul de muncă. Cu siguranță, informațiile vor fi utile pentru tine. Rămâi alături de noi!

 

Cu recunoștință,

Echipa TARGET HR ✨

Facebook
LinkedIn
Instagram
Tiktok