Legătura dintre calitatea vieții la locul de muncă și performanța organizațională

Bun venit la o nouă ediție a articolului nostru! 😁

În ediția de astăzi discutăm despre impactul pe care calitatea vieții la locul de muncă îl are asupra performanței organizaționale. ✅

 

Cum este definită calitatea vieții la locul de muncă? 🤔

Calitatea vieții la locul de muncă reprezintă un concept larg care face referire la mediul și condițiile de lucru, gradul de satisfacție al angajaților și eforturile organizației pentru a contribui la îmbunătățirea bunăstării și vieții profesionale a acestora.

Acest concept, nu se rezumă doar la elementele materiale ale muncii, precum salariile sau beneficiile, ci cuprinde și dimensiuni cum ar fi condițiile de muncă, relațiile interpersonale, oportunitățile de dezvoltare atât personală cât și profesională, dar și gradul de împlinire și satisfacție care sunt resimțite de angajați în cadrul activității lor.

 

Legătura dintre calitatea vieții la locul de muncă și performanța organizațională este esențială, deoarece bunăstarea angajaților poate influența în mod direct productivitatea și succesul organizației.

 

Elemente care influențează calitatea vieții la locul de muncă⬇️

Mediul de lucru sigur: Implică asigurarea de către angajatori că locul de muncă este privat de pericole și că le oferă angajaților un cadru în care aceștia își pot desfășura activitățile în condiții de siguranță în ceea ce privește sănătatea acestora.

  • Protecția constituțională: Respectarea drepturilor și libertăților constituționale ale angajaților este esențială în ceea ce privește crearea unui mediu de lucru plăcut și sănătos. Aceasta include protecția confidențialității, dreptul la libertatea de exprimare etc.
  • Eliminarea discriminării: Pentru a promova un mediu de lucru echitabil, trebuie să se asigure faptul că toți angajații sunt tratați în mod egal, fără a exista discriminări în ceea ce privește programul de lucru, beneficiile, accesul la anumite echipamente și resurse etc.
  • Recompense și recunoaștere: Recunoașterea și recompensarea îi poate motiva pe angajați să depună eforturi pentru a-și îmbunătăți performanța, astfel crește și gradul de productivitate al organizației.

 

Factori motivatori în muncă ⬇️

  • Facilități economice: primirea unor compensații juste în raport cu munca prestată, îi poate face pe angajați să se simt mai motivați și totodată mai satisfăcuți.
  • Facilități socio-profesionale: Oportunitățile de dezvoltare profesională și de avansare în carieră care îi sunt oferite angajatului de către angajator, sunt factori importanți care contribuie la satisfacția angajaților, deoarece posibilitatea de a-și îmbunătăți calificările sau de a avansa în organizația din care fac parte, îi motivează pe angajați să fie mai implicați și mai loiali față de aceasta.
  • Caracteristicile fizice ale locului de muncă: Un mediu de lucru care poate crește productivitatea angajaților trebuie să dispună și de anumite caracteristici fizice precum un mediu de lucru curat și ordonat, dar și aspecte precum luminozitatea, culorile armonioase, formele estetice etc.
  • Relațiile cu colegii: Colectivul de muncă are un rol foarte important în ceea ce privește satisfacția și motivația în muncă, deoarece cu cât există mai mult sprijin, respect sau suport reciproc, cu atât echipa devine mai productivă.
  • Relațiile cu șeful ierarhic: Această relație este una foarte importantă, deoarece în ceea ce privește bunăstarea colectivului sau starea de spirit pe care fiecare angajat o are, i se datorează în mare parte șefului direct.

 

Calitatea vieții la locul de muncă este esențială, ajutând semnificativ la creșterea productivității organizaționale. Angajații care au parte de un mediu de lucru plăcut, echitabil și motivant sunt mai productivi și mai implicați, ceea ce duce la creșterea succesului companiei. 

 

Cu recunoștință,

Echipa TARGET HR ✨

Facebook
LinkedIn
Instagram
Tiktok