ETAPELE RECRUTĂRII

Bun venit la o nouă ediție a articolului nostru! 😁

În ediția de astăzi discutăm despre etapele unei recrutări, analizând fiecare pas care trebuie urmat pentru a atrage candidații potriviți, de la identificarea rolului care trebuie ocupat, până la etapa finală a recrutării. ✅

 

Ce este recrutarea? 🤔

Recrutarea este procesul prin care se identifică, evaluează și selectează candidați potriviți pentru anumite roluri activ, iar scopul principal este de a realiza o potrivire perfectă între candidat și angajator.

 

Etapele recrutării ⬇️

  1. Identificarea nevoilor organizaționale

Primul pas în ceea ce privește structura unei recrutări, este acela de a identifica responsabilitățile, competențele și cerințele clare ale poziției care trebuie ocupată. Așadar, trebuie detaliate activitățile specifice rolului, astfel încât, candidații să aibă informații clare despre ce ar trebui să facă concret la noul loc de muncă, dar și despre abilitățile și cunoștințele necesare acestuia.

  1. Crearea și publicarea anunțului de recrutare

Deși pare un pas simplu, este important ca anunțul de recrutare să fie clar și atractiv pentru potențialii candidați. Acesta trebuie să conțină toate detaliile despre ce își dorește angajatorul de la candidat, despre beneficiile pe care le oferă, și nu în ultimul rând, trebuie să includă prezentarea și promovarea companiei, astfel încât să reflecte valorile, cultura și oportunitățile oferite de aceasta.

  1. Selecția candidaților

Aceasta este o etapă esențială, în care se analizează și se identifică cele mai potrivite persoane care îndeplinesc cerințele postului disponibil.

Selecția candidaților se face prin revizuirea CV-urilor. Aceasta constă în verificarea dacă experiența profesională corespunde cerințelor postului și se analizează proiectele sau realizările care susțin potrivirea candidaților pe rolul activ (atribuții, voluntariate, proactivitate etc.).

  1. Crearea shortlist-ului

Acest pas se realizează înaintea interviurilor propriu-zise și constă în selecția celor mai potriviți candidați care au aplicat pe rolul disponibil, în funcție de cerințele poziției și de experiența celor care au aplicat la job-ul activ.

  1. Etapele de interviu
  • Interviul telefonic

– acesta este un interviu de clarificare, atât în ceea ce privește prezentarea rolului, companiei, cerințelor și responsabilităților rolului, cât și a datelor din CV-ul candidatului, dar și de verificare a disponibilității acestuia și a altor aspecte esențiale precum: locația și disponibilitatea de relocare, așteptări salariale, norma de lucru etc.

În această etapă este foarte important ca recrutorul să ajute la crearea unui mediu confortabil, în așa fel încât, candidatul să simtă că se poate exprima liber în legătură cu experiențele și motivația sa, și de asemenea, acest aspect ajută la reducerea stresului și anxietății candidatului, devenind mai încrezător.

  • Interviu față în față (online sau fizic, în funcție de rol)

– în cadrul acestui interviu, angajatorul obține o imagine mai clară în ceea ce privește comportamentul și abilitățile candidatului. Acest interviu constă în observarea anumitor reacții și comportamente pe care le poate avea candidatul în fața unor întrebări specifice, prin care se urmărește gestionarea anumitor situații care ar putea să apară la locul de muncă.

  1. Testarea psihologică

Pentru anumite roluri, testarea psihologică este esențială deoarece ajută la realizarea profilului candidaților, cu ajutorul căreia observăm abilitățile de conducere, leadership, muncă în echipă/individuală etc.

  1. Testarea referințelor sau a recomandărilor

După crearea shortlist-ului, verificăm dacă există referințe sau recomandări, pentru a avea o imagine completă în ceea ce privește experiența candidatului.

  1. Luarea deciziei și trimiterea ofertei

Pe baza informațiilor obținute, propunem companiei sau luăm decizia finală în ceea ce privește alegerea unui candidat potrivit. Este important ca trimiterea ofertei să includă toate beneficiile așa cum au fost prezentate în anunț, dar mai detaliat.

  1. Procesul de integrare

Recrutarea nu se oprește în momentul acceptării ofertei din partea candidatului, ci este foarte importantă integrarea acestuia în noul colectiv de muncă. Este nevoie ca noul angajat să aibă parte de suport continuu și să fie familiarizat cu echipa de lucru din care urmează să facă parte.

 

O recrutare care este bine structurată, nu doar că duce la identificarea celui mai potrivit candidat, ci formează și potrivirea perfectă dintre candidat și angajator, în așa fel încât să ducă la o colaborare de lungă durată și satisfăcătoare pentru ambele părți implicate.

 

Cu recunoștință,

Echipa TARGET HR ✨

 

Facebook
LinkedIn
Instagram
Tiktok