Criza de personal din ultima vreme i-a pus pe gânduri chiar și pe cei mai mari dintre angajatori. Salariile sunt din ce în ce mai mari, cerințele tot mai pretențioase, așa că încep să apară îngrijorări cu privire la direcția spre care tinde compania.
Generația millennials – o soluție SMART
Sunt tineri, sunt creativi, sunt deștepți, nu au foarte multă experiență dar vin cu inovație și chef de a învăța lucrurile noi în ritmul în care creștea Făt-Frumos în poveștile citite de părinți când eram mici. Ei sunt millennials, pe care cei mai mulți îi numesc „generația Y”.
Totuși, millennials sunt foarte diferiți de tipologiile angajaților cu care suntem noi obișnuiți. Să lucrezi cu ei poate fi o adevărată provocare, dar și o mare oportunitate.
Cine sunt acești millennials și ce vor de fapt?
Sunt tinerii plini de potențial, care și-au terminat studiile de curând. Nici nu este nevoie de o investiție prea mare pentru a-i motiva să atingă performanțele pe care ni le dorim de la angajații noștri, pentru că înțeleg importanța anilor de experiență din CV.
Deși pot atinge performanțe mari încă din primele 6 luni, millennials tot reprezintă o provocare. Ei nu candidează pentru a fi aleși, ci pentru a alege compania care le poate oferi cât mai multă flexibilitate și un mediu cât mai plăcut. Iar dacă vrem astfel de tineri în echipă ar trebui să luăm în calcul măcar câteva dintre următoarele lucruri:
- recrutare online (posibilitatea de a aplica pentru job online, interviuri online, teste online)
- proces de recrutare simplificat (nu le place să completeze zeci de formulare și să fie intervievați sau testați de prea multe ori; preferă ca lucrurile să fie cât mai simple și rapide)
- job part-time sau posibilitatea de a lucra de acasă (millennials iubesc flexibilitatea)
- bonusurile în funcție de rezultate (nu sunt înnebuniți după salariile fixe)
- remunerație pe proiect (generației Y îi place să fie motivată financiar în funcție de rezultat și nu în funcție de timp).
Dacă ți-am trezit interesul, îi vrei în echipă și ești dispus să te adaptezi acestui stil, schimbă abordarea!
Crează anunțuri de angajare video pentru a-i ajuta să înțeleagă atmosfera din companie sau să-și cunoască potențialii colegi. Explică concret ce așteptări ai de la ei. Prezintă-le compania în imagini: din birou, de la team-building, de la evenimente, de la ieșirile în oraș cu colegii de la birou șamd. Spune-le despre cei mai cunoscuți parteneri și clienți ai companiei. Care este beneficiul lor principal dacă ar alege să lucreze pentru compania ta? Prezintă-le acest beneficiu.
Secretul constă în a te diferenția de celelalte companii atunci când vrei să recrutezi millennials. O imagine cu grafică bună pe Facebook nu mai este suficientă. Dar dacă te poziționezi bine, s-ar putea ca din 20 de aplicanți să te întâlnești cu 10, dintre care 5 să-ți devină angajați. Ajungi direct la țintă, economisești timp și te alegi cu niște parteneriate benefice companiei tale.
Parteneriate… da, ăsta este un punct important atunci când vorbești cu cei din generația millennials: ei nu vor să fie tratați ca angajați de duzină, vor să se simtă importanți, să conteze. Relația voastră este de fapt un parteneriat în care fiecare dă tot ce are mai bun pentru a ajuta compania să crească.
Ce zici? Îți dorești o echipă tânără și cu adevărat dinamică?